De Aanval - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Herman en Annelies Joosten Rietveld - WaarBenJij.nu De Aanval - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Herman en Annelies Joosten Rietveld - WaarBenJij.nu

De Aanval

Blijf op de hoogte en volg Herman en Annelies

10 Maart 2016 | Botswana, Kasane

Mooi zo in de ruige natuur, rijdend over spannende zandweggetjes. Wienig autos komen we tegen. Over de weg steken af en toe antilopes of we rijden achter een kudde zebras aan die niet zo gauw een pad naar links of rechts vinden. Weer staat er een giraffe langs de kant van de weg hoog uit een boom te grazen. Niet te geloven maar daar rijden we telkens bijna aan voorbij. Ze zijn schuw lopen iets van de weg gaan achter een boom staan en met hun kop boven de bomen kijken ze ons stokstijf aan.
Small weggetje. Oeps, een olifant staat ons midden op de weg met zijn staart aan te kijken.
Stoppen en motor af. We wachten rustig totdat hij het bos inverdwijnt. Hij rukt met veel geweld takken van de bomen een douwt die in zijn bek. Het duurt nogal even maar we willen er toch maar niet langs. Hij is nogal groot en staat echt in de weg. Opeens draait hij zich om begint met zijn oren te flapperen duwt nog een boom om en komt op ons afrennen. Vlug de auto starten in zijnachteruit en wegstuiven. Het duurde zeker nog 20 minuten voordat hij ons langs liet gaan.

• 14 Maart 2016 - 21:23

Marielle :

Zo zeg haha. Dat is schrikken!!!