St. Martin - Reisverslag uit Upington, Zuid-Afrika van Herman en Annelies Joosten Rietveld - WaarBenJij.nu St. Martin - Reisverslag uit Upington, Zuid-Afrika van Herman en Annelies Joosten Rietveld - WaarBenJij.nu

St. Martin

Blijf op de hoogte en volg Herman en Annelies

26 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Upington

We laten Zuid Afrika achter ons en rijden naar Lesotho en het lijjkt spannend om over de Sani pas te gaan. We hebben immers een 4X4. Het gaat super dus beslissen we om dwars door het land te rijden op een dun grijs weggetje op onze veel te slechte kaart. Wat een avontuur. Het zou een 2 uur trip naar Katze dam zijn volgens een behulpzame Lasothoian. Na een dik uur werd de weg van slechter tot slecht en wisten we al dat we niet op tijd op de camping aan zouden komen. We rijden door adembenemend mooi landschap heen. Groen begraste bergen en dorpjes met ronde hutjes. Mannen met dekens als capen om zich heen geslagen te voet, te paard of met een ezel, want wat doe je hier in hemelsnaam met een auto. Vrouwen voor de hutjes met hun kinderen en veldjes met mais en misschien ook wel andere groenten. Puur. Een verweerd bord leidt ons aan het eind van de dag naar het kerkje St. Martin met kapotte ramen en een steen voor de deur om die gesloten te houden. Het geeft het idee dat de veeltalige duiven het meer gebruiken dan de mens. We parkeren er naast moet veilig zijn daar vlak naast het Maria kapelletje waarvan het beeld verdwenen is. Twee jonge honden begroeten ons tot ergernis van Herman en al gauw word hij ook gevolgd door een jongetje van een jaar of 8. Hij heeft een schitterende zelf gebouwde auto met zich mee. Hij wordt door Herman op een stoel gezet en door mij verwent met limonade. Hij eet mee. Herman moet zijn laatste puddinkje aan hem afstaan en dat was na 2 tellen verdwenen. De restjes werden verslonden door nieuwschierige dorpelingen. Geweldig toch??

Sent from my iPhone

• 26 Februari 2016 - 11:36

Trike:

Hallo alletwee, ik heb al verschillende keren geprobeerd te reageren, maar het komt steeds niet door. Ik hoop dat het nu lukt. Wat een geweldige ervaring pm zo te reizen. Prachtig verslag. Groetjes

• 26 Februari 2016 - 17:52

R. Joosten - Roos:

Genoten van je verslag !

• 26 Februari 2016 - 18:43

Carla Heins:

Lieverds, wat leuk jullie verhalen en snap dat jullie toch deze richting hebben gekozen. We hopen weer veel foto's te zien als jullie weer terug zijn in maart. Hier gaat het leven ook gewoon door en zijn druk met mooie opdrachten en al volop plannen voor onze "off Road" reis door France. Nu lekker weekend en zo heerlijk koken onder het genot van.
    Veel liefs en tot horens. Carla&Tjitze Xx