BoysTrip - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Herman en Annelies Joosten Rietveld - WaarBenJij.nu BoysTrip - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Herman en Annelies Joosten Rietveld - WaarBenJij.nu

BoysTrip

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Annelies

09 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Moab

A boys trip.

Zou het kunnen?

Vliegen op Denver. En onverhard overland naar Vegas. 750 mijl.

Het Colorado plateau, ooit opgestuwd door de tectonische werking tot ca. 3500 meter hoogte. Misschien zijn we nu net op tijd. Miljoenen jaren geleden is deze zeebodem omhoog gedrukt. Nu grotendeels weg geerodeerd. Over een paar duizend jaar is het misschien wel weg!
Het heeft daardoor de mooiste landschappen gecreeerd. Bekend zijn de Canyons, maar ook de needles en de kleuren die telkens veranderen en het pertrified wood en de eindeloze scrubs velden, bossen, droge rivieren, stenen en ene en......
Het is zo groot. Naar de mooiste plekken zijn asfalt wegen aangelegd, zodat daar busladingen Aziaten kunnen worden gelost. De backroads zijn veel rustiger, maar moeilijk te bereiden. En er zijn er veel meer van, honderden mijlen door en om nationale parken. Met geweldige piknik of overnachtingsplekken.

Maar dat moet je met de jongens doen.
We huren een of meerdere autos, met vierwiel aandrijving en wat hoog op de poten. Buggies, ATVs, of voor een, twee of vier personen, met of zonder veerpoten. jeepies, hier adviseren ze de Rubicon! Ca 1300 per week. Maar het zou natuurlijk ook een Hummer kunen zijn, met of zonder chaufeur. Wij vinden het mooi om ook in het "wild" te overnachten. Er zijn ook geschikte campers, de mooiste de earth roamer, met wat extras: $ 500.000,=

Als we in Moab zijn angekomen, het centrum voor vierwielaangedreven voertuigen en tussen Canyonsland en Arches, gaan we een dagje crossen met ATVs. Maar dan weer door met onze uitdaging om onverhard naar Vegas te komen. We probereni ook de Nationale parken zoals, Gunisson, Canyonsland, Arches, Capitol reef, Vermilion clifs, Grand staircase, Glen Canyon, langs lake Powel, zeker 1000 mijl.
Onderweg overnachten we onder sterren hemel, steak op een houtvuur, biertje en dan de slaapzak in. Of met zijn allen in die camper. Of toch de bewoonde wereld opzoeken voor een kamer?

Na lake Powel komen we in Page, daar gaan we verder in een raft en trekken we in week door Grand Canyon.
Het laatste stuk lekker zacht in een streched limo naar Vegas, of op een paard? Of moter?

Zoveel mogelijkheden. Waarom naar die bijzondere landen gaan als je deze prachtige natuur hier kan vinden, temidden van alle luxe en veiligheid?

Nog vragen: met wie? Hoe lang? Een budget van meer als $10.000,=.

Ik meld me aan. Wie nog meer. !!!!!

• 09 Oktober 2015 - 19:14

Tjitze:

Ik wil ook wel mee ...................denk ik ...........eerst maar weer es naar France! Op een andere manier dan....

• 09 Oktober 2015 - 21:34

Sepp En Gerda:

Leuk idee,maar missen een beetje luxe en uitgaansleven....
    Het is ook wel het mooiste gedeelte van Amerika!

• 13 Oktober 2015 - 15:46

Jons :

Op en top genieten, ik hoor het alweer.
    Je bent nog niet klaar en weg of je wilt alweer terug.
    Ik ben druk bezig met dat budget

• 24 Maart 2016 - 13:07

Herman En Annelies Joosten Rietveld:

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA#####################################################################################################################################